Administracja i zarządzanie nieruchomościami
Nasza praca polega na: prowadzeniu i nadzorowaniu bieżącej obsługi nieruchomości, utrzymaniu obiektów w stanie niepogorszonym poprzez regularne remonty, konserwacje i przeglądy techniczne oraz zarządzaniu finansami obiektów. W zakres tych usług wchodzi szereg rożnych czynności, takich jak:
- zawieranie umów z dostawcami usług zewnętrznych (usługi sprzątające, konserwacja wind, media),
- wywóz odpadów bytowych,
- prowadzenie wszelkich dokumentacji (książka obiektu budowlanego, zestawienia przeprowadzonych konserwacji, napraw, przeglądów technicznych, księgowość),
- reprezentowanie właściciela wewnątrz budynku – przed mieszkańcami, pracownikami i innymi użytkownikami oraz na zewnątrz – w urzędach, instytucjach, w trakcie rozmów biznesowych i zawierania kontraktów,
- rozporządzanie budżetem nieruchomości,
- doradztwo w zakresie zarządzania nieruchomościami,
- doradztwo przy zakupie lub sprzedaży obiektu oraz jego rejestracja w odpowiednich urzędach.
Komu powierzyć zarządzanie nieruchomością?
Jak widać zarządzanie i administrowanie nieruchomościami to trudny proces, wymagający dużo wiedzy i doświadczenia. Praca ma charakter interdyscyplinarny – aby prawidłowo prowadzić działalność w tym zakresie, należy być specjalistą w dziedzinach typu: prawo (cywilne, administracyjne, finansowe, budowlane, gospodarka nieruchomościami), zarządzanie, finanse i rachunkowość. Dobry zarządca powinien także wyróżniać się znajomością podstawowych pojęć z zakresu budownictwa i gospodarki przestrzennej. Niezbędna jest wiedza o systemach ubezpieczeń, by wybrać te najbardziej optymalne do zarządzanej nieruchomości. House Care Manager dysponuje odpowiednim zapleczem organizacyjnym.